XX. mendeko Euskararen Corpus estatistikoa
Testuingurua
1. Erritmoaren oihartzuna:tx = txaloa; xu = ahotsa; a = aurpegia.
Konpasiloko konpasean dator idatzia.
Ariketa honetan hurrengo tinbreok landuko ditugu: txaloak, ahotsa
Tinbrea kasu bitan aldaturik duen erritmoaren oihartzuna da. Irakasleak eskema bat burutuko du eta ikasleak errepikatuko, hurrengo hau kontuan hartuta: txaloak entzuten baditu, erritmo bera egingo du izterretan joz; izterretakoa entzuten badu, txaloak eginez errepikatuko du.
Ariketa hau begiak itxita egingo da.
Konpasiloko konpasean idatzia.
Kantatzerakoan
Gorputz tinbre bat gehituko dugu: esku zartadak besoetan.
Bigarren, laugarren eta zazpigarren konpasetan
Neketsua gerta daiteke ikaslearentzat, baina interesgarria da kanturako prestatzeko.
Bosgarren eta seigarren konpasetan
Konpasiloko konpasean dago idatzia.
DO, RE, MI, FA, SOL eta LA notak erabiliko ditugu.
5.1. Seigarren partituraren errepasoa:
Estudioaren airea eta idatzia dagoen konpasa galdetuko dugu.
Konpas bakoitzean dauden pultsazioak zenbatuko ditugu, dena ondo idatzita dagoela egiaztatu nahi izango bagenu bezala.
Ondoren, ohi bezala, minutu bat emango dugu ikasleak buruz presta dezan esku pentagramaren laguntza hutsarekin, eta jarraian ahots goraz kantatuko dugu.